Komedia-podcastit ovat tehokas tapa levittää ja jakaa komediaääntäsi. Tämä on vaiheittainen opas oman komedia-podcastin aloittamiseen.

Älypuhelimet ja iTunes ovat tehneet komediapodcasteista kannattavan uuden viihteen lähteen.

Suositut stand up -koomikot, kuten Adam Carolla, Greg Fitzsimmons ja Jim Jefferies, ovat aloittaneet podcastingin keinona laajentaa esiintymistään esiintyjinä ja auttaa levittämään ainutlaatuista komediabrändään. Podcasting-koomikoiden kautta, jotka ovat saattaneet olla jumissa pienillä markkinoilla eivätkä ole koskaan löytäneet pääsyä maailmanlaajuiseen yleisöön. Podcast-lähetyksiä on eri muodoissa ja tyylilajeissa, mutta komedia-podcastit näyttävät olevan yksi suosituimmista. Komedia-podcastin luominen voidaan jakaa kolmeen suureen vaiheeseen, podcastin suunnitteluun, podcastin nauhoittamiseen ja podcastin jakamiseen.

Et halua vain aloittaa komedia-podcastin nauhoittamista, sinulla on oltava suunnitelma tyylilajin ja muodon suhteen. Jotkut koomikot päättävät valita tiettyjä teemoja podcasteilleen, kuten Doug Benson ja hänen Rakastan elokuvia-podcast. Muut koomikot, kuten Adam Carolla, valitsivat perinteisen aamu-esityksen kaltaisen muodon, joka sisälsi tyttöjen uutisia, äänitehosteita ja haastattelusegmenttejä. Minimalistinen lähestymistapa on toiminut joillekin stand-up-koomikoille, kuten Bill Burr ja hänen maanantai-aamu-podcast, jossa vain koomikko puhuu mikrofoniin. Menestyneissä komedia-podcasteissa on usein toistuvia bittejä, jotka auttavat luomaan ohjelman rakennetta ja auttavat rakentamaan kuuntelijan uskollisuutta. Jos et ole maustekoomikko tai olet vasta aloittamassa lähetystoimintaa, suosittelen valitsemaan tyylilajin, josta sinulla on jonkin verran kokemusta tai ainakin paljon vahvaa mielipidettä. Komedia-podcastin aloittaminen, joka ei keskity yhteen tiettyyn teemaan, saattaa olla liikaa aloittelevalle henkilölle.

Komedia-podcastin nauhoittamiseen tarvittavat työkalut ovat yhtä yksinkertaisia ​​kuin mikrofonin kytkeminen mikseriin ja tietokoneen tallennustuloon. Haluat huoneen, joka ei ole vain hiljainen, vaan tarjoaa myös vankan akustiikan komediaradioille. Sinun on varmistettava, että mikrofonit on sijoitettu oikein, jotta vältetään palaute ja että mikrofoneja pidetään telineissä, jotta puhuminen olisi helpompaa. Mikrofoneja voidaan sekoittaa yksinkertaisella sekoittimella, ja syöte voidaan lähettää tietokoneelle tallennettavaksi ohjelmistolla. On myös tärkeää, että joku seuraa komedia-podcastia sen nauhoittamisen jälkeen. Et halua tuhlata kokonaisen tunnin tekemistä komediaradiosta, vain ymmärtääksesi, että ääntä ei voida käyttää. Garage Band on suosittu ohjelma, jota monet ihmiset käyttävät komedia-podcastiensa tallentamiseen. Komedia-podcastin tallentamisen jälkeen voit muokata sitä ääniohjelmalla, jos haluat, suosittelen GoldWave-ohjelmaa.

Podcastin

Podcastin kuuntelu on viimeinen ja tärkein askel. Ensinnäkin komedia-podcastisi on ladattava keskeiseen paikkaan ladattavaksi, olipa kyseessä henkilökohtainen verkkosivusto tai ilmainen tiedostopalvelin, podcastisi sijoittamiseen on monia vaihtoehtoja. Julkaise komedia-podcastisi, on monia vaihtoehtoja, Facebook, Twitter ja iTunes ovat hyviä tapoja saada ihmiset katsomaan podcastisi. Siellä on jopa podcasteja, jotka tarkastelevat muita podcasteja, voit lähettää esityksesi heille tarkistettavaksi ja hyvä tapa saada enemmän näkyvyyttä. Komedia-podcastin lähettäminen iTunesiin vaatii erillisen opetusohjelman, joka löytyy osoitteesta Apple.com. Lisäksi hyvä tapa saada komedia-podcastisi huomiotta on vierailla muiden ihmisten podcasteissa tai lähettää viestejä foorumeille saadaksesi kuuntelijan podcastillesi.

Kun olet luonut ja mainostanut podcastin, sinun tarvitsee vain käydä sama prosessi läpi uudelleen seuraavaa jaksoa varten. Tai jos kaava tarvitsee muutoksia, tee muutoksia, mutta onnistuneen komedia-podcastin noudattaminen on johdonmukaisuutta. Ihmiset ovat tottuneet nauttimaan esityksistä ja haluat pitää heidät palaamassa ja kuuntelemassa. Mitä tulee podcastin kaupallistamiseen, etsi mainostajia tai kumppaniohjelmia keinona tuottaa tuloja. Monet komedia-podcastit eivät ole vielä olleet kannattavia, mutta seismisen siirtymisen verkkomainontaan noina päivinä voi olla vähän, joten hajota kuuma rauta väliaikaisesti ja aloita oma komedia-podcast.